Blog Kategorileri
İlandex Blog

İkinci El Restoran Malzemeleri ve Endüstriyel Mutfak Ekipmanları Alırken Nelere Dikkat Edilmeli?

İkinci El Endüstriyel Mutfak Ekipmanları veya İkinci El Restoran ve Otel Malzemeleri arayanların dikkat etmeleri gereken en önemli konuları sizler için derledik.2.el Malzeme ve Ekipman arıyorsanız, İlandex'te yayınlanan ikinci el malzeme ve ekipman ilanlarına göz atabilir veya ücretsiz ilan verebilirsiniz.
23.7.2018 13:00:00
Okunma Sayısı : 1019
İkinci El Restoran Malzemeleri ve Endüstriyel Mutfak Ekipmanları Alırken Nelere Dikkat Edilmeli?

 

İkinci El Endüstriyel Mutfak Ekipmanları veya İkinci El Restoran ve Otel Malzemeleri arayanların dikkat etmeleri gereken en önemli konuları sizler için derledik.

2.el Malzeme ve Ekipman arıyorsanız, İlandex'te yayınlanan ikinci el malzeme ve ekipman ilanlarına göz atabilir veya ücretsiz ilan verebilirsiniz.
Hem  malzeme arayanların hem de satmak isteyenlerin ücretsiz ilan verebildiği ilk ve tek platform olan İlandex'e  göz atmadan önce sizler için derlediğimiz güvenli alışveriş ipuçlarına göz gezdirmenizde fayda var!

 

1.İKİNCİ EL VE SIFIR EKİPMANLAR ARASINDAKİ FİYAT FARKI

Restoran ve otel malzemeleri satın almak isteyenlerin düştükleri en büyük yanılgı, ikinci el ürünlerin sıfırlarına göre daha ekonomik olacağı düşüncesi ile, sıfır ürün fiyatları ile ilgili tam bir araştırma yapmadan ikinci el ürünlere yönelmek oluyor.

Temelde doğru olan bu düşünce şekli, ellerindeki ikinci el ürünleri fahiş fiyatlarla satarak fırsata çevirmek isteyenlerin ekmeğine yağ sürüyor.

Siz siz olun, ikinci el ve sıfır ürün fiyatlarını iyice araştırmadan alışveriş yapmayın. Aynı fiyata neredeyse sıfırını alabilecekken, kullanılmış bir ürüne ederinin çok üzerinde bedel ödemiş olduğunuzu iş işten geçtikten sonra öğrenmek can sıkıcı olabilir.

 

2. İKİNCİ EL MALZEMELERİN GARANTİ SÜRESİ

Restoranınız için gereken endüstriyel mutfak ekipmanlarını ikinci el almaya karar verdiyseniz, satıcıya ilk sormanız gereken soru kuşkusuz, ürünün garanti süresinin devam edip etmediği olmalıdır.
Ürünün ilk sahibi ile iletişime geçtiyseniz, garanti belgesi ve kullanım kılavuzu gibi belgeleri  talep etmeye çekinmeyin.
Ürünü bir aracıdan alıyorsanız ve evrakları eksikse, markanın müşteri destek birimlerini arayıp ürünün seri veya fatura bilgilerini paylaşarak, garanti süresinin devam edip etmediği konusunda net bilgi alabilirsiniz.

 

3.YETKİLİ SERVİS BAKIMLARI

İkinci el restoran ekipmanlarını ilk sahibinden alıyorsanız, servis bakımlarını düzenli olarak yaptırılıp yaptırılmadığını satıcıya sorup öğrenebilir ve servis ekipleri tarafından verileni bakım evraklarını talep edebilirsiniz.
Ürünü bir aracıdan alıyorsanız, önceki sahibinin ürüne ait servis bakım evraklarını teslim etmiş olma olasılığı daha düşüktür. Böyle bir durumda, markanın müşteri destek birimlerini arayıp ürün seri no, fatura no vb bilgilerini paylaşarak servis  kayıtlarına ve varsa arıza  kayıtlarına ulaşabilir, ürünün aynı arızayı tekrarlaması durumunda ödemek durumunda kalacağınız servis ve tamir bedelleri hakkında kabaca da olsa fikir sahibi olabilirsiniz.

 

4.ÜRÜN SERVİS AĞI

Satın almayı planladığınız ikinci el restoran ve otel malzemeleri için istenen fiyat, muadillerine göre fazlasıyla düşükse, son kararınızı vermeden önce, öncelikle seçtiğiniz markanın servis ağı, teknik servis ve müşteri hizmetleri ile ilgili yorum ve şikayetleri araştırıp, marka ve modele ilişkin belirgin bir sorun olup olmadığını tespit etmelisiniz.
Hele ki garanti süresini doldurmuş bir mutfak ekipmanı satın alıyorsanız, tekrarlanma potansiyeli yüksek olan arızaların işlerinizi olumsuz etkileyebileceğini de göz önünde bulundurmanız gerekir.
Aksi takdirde, özellikle elektronik aksam arızalarından kaynaklanacak tamir masrafları ve servis ücretleri yüzünden bütçenizi aşmak zorunda kalabilirsiniz.

 

5.YEDEK PARÇA

Restoran ve otellerde kullanılan ekipmanların marka ve modeline karar verirken, zaman içinde değişmesi gerekebilecek belli başlı yedek parçaların  tedarik süreleri ve maliyetlerini de araştırmalısınız.
Özellikle yedek parçaları yurtdışından gelen bazı ürünlerde, yedek parça tedarik süresinin çok uzun olmasının  sıkıntılı günler geçirmenize sebep olabileceği de göz önünde bulundurmak gerekir.

 

6.ÜRETİM TARİHİ

Pek çok elektronik üründe üretici firmaların yedek parça temini ile ilgili olarak belirledikleri taahhüt  süresi maksimum 10 yıldır. Bu nedenle satın aldığınız ürünün üretim tarihinin bilinmesi oldukça önemlidir.
Satın alacağınız ürünler arasında fiyat kıyaslaması yapılırken göz ardı edilmemesi gereken bir diğer önemli husus da, üretim teknolojilerindeki değişimlerden kaynaklanabilecek belirgin farklılıklardır. Aynı markanın bir kaç yıl ara ile piyasaya sürülen iki modeli arasında belirgin bir fiyat farkı varsa, markanın yeni bir teknolojiye geçiş yapmış olabileceği ve bunun eski ürün ile yenisi arasında enerji sarfiyatı, kapasite, ürün ömrü açısından önemli farklılıklar yaratmış olabileceği de göz önünde bulundurulmalıdır.

 

7.KULLANIM SÜRESİ

Ürün için ayırdığınız bütçeyi belirlerken, ürünü kullanacağınız yaklaşık süreyi de  öngörmelisiniz. Bir kaç yıl kullandıktan sonra daha gelişmiş bir modeline ihtiyaç duyacağınızı öngördüğünüz bir ürünü alırken, uzun vadeli maliyet hesabı yapmak gerekir.
Satın alacağınız ürünün üst segment bir model olmasının, yaptığınız işten edineceğiniz kazancı büyük oranda etkileyeceğini düşündüğünüz durumlarda, gözü karartıp cesur davranmak gerekebilir, fakat kısıtlı bir bütçe ile hareket etme zorunluluğunuz varsa, kısa vadede işinizi görecek daha düşük maliyetli bir ürün satın almak ve işyerinizi işletip kazanç sağladıkça, daha üst modelde bir ürüne geçiş yapmak da bir alternatif olarak görülebilir.
Maliyet hesabı yaparken uzun vadeli kar/zarar öngörü ve beklentilerinizi mümkün olduğunca gerçeğe yakın olarak belirlemelisiniz.

 

8.YERİNDE SERVİS KONTROLÜ

Ürünün ilk sahibi dükkanını devrediyor veya dekorasyonunu yeniliyor olduğu için ürünü satmak istiyorsa, en doğrusu, işletmeye bizzat giderek çalışır halde görmenizdir.
Ürünü İkinci el ürünler satan bir mağazadan alıyorsanız, ürünü işyerinize nakletmeden önce,bulunduğu yere servis çağırarak kontrol ettirmek en sağlıklısıdır.
Böylece ürünü işyerinize getirip çalıştırdıktan sonra herhangi bir sorun yaşanması durumunda, arızanın nakliye sırasında yaşanan bir problemden kaynaklanıyor olabileceği endişesi taşımaz ve satıcı ile aranızda yaşanabilecek  gereksiz bir sürtüşmeye mahal bırakmamış olursunuz.

 

9.NAKLİYE FİRMASI & NAKLİYE MASRAFLARI

Satıcıya ödeme yapmadan önce, ürün satış bedeline nakliyeden doğacak masrafların da dahil olup olmadığını, nakliye ile ilgili organizasyon ve masrafların karşı taraf tarafından mı sizin tarafınızdan mı üstlenileceğini ile ilgili konuları mutlaka netleştirin ve hatta mümkünse konuşulanları yazılı hale getirin.
Ürünü satıldığı yerden alıp işyerinize kadar taşıyacak olan nakliye ekibinden kaynaklanabilecek zararın, satıcı tarafından mı nakliye ekibi tarafından mı üstlenileceği ,satıcı ve nakliye firmasına ödeme yapılmadan önce konuşulması ve yazılı bir hale getirilmesi gereken konulardan bir diğeridir.

 

10. ŞEHİR İÇİ/ŞEHİR DIŞI

Ürünün şehir içinden veya şehir dışından satın alınması, taşınan ürünün hassasiyet durumuna göre karar verilmesi gereken bir konudur.
Şehir dışından çok uygun fiyata bulup getirttiğiniz ürün, sarsıntıdan ötürü elektronik aksam arızası verme, kırılma gibi riskler taşımıyorsa ve nakliye masrafları  üzerine eklendiğinde  maliyet makul seviyelerde seyrediyorsa, şehir dışından ürün alınmasına bir sakınca yoktur, fakat en güvenlisi satıcı ile yüz yüze görüşüp, ürünü yerinde ve çalışır halde görüp satın almaktır.
 

İkinci el restoran malzeme ve ekipmanları ilanı vermek istiyorsanız,ilandex'e üye olup ücretsiz ilan verebilirsiniz.

 
İçerik No: 062-11-EKP-1807-01-01  
Yasal Uyarı: Her hakkı ilandex'e ait olan Özgün İçerik, Fikir ve Sanat Eserleri ve Türk Ceza Kanunu kapsamında korunmaktadır. https://www.ilandex.com.tr adresine çalışır durumda link verilerek alıntı yapılabilinir.
Yorum Yap
*Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra 24 saat içinde yayına alınacaktır.