Blog Kategorileri
İlandex Blog

En kolay mutluluk terapisi yöntemleri

Küçük sorunlarla baş edebilmek için gerçek bir terapistten yardım almak elbette iyi olurdu ama işin gerçeği, profesyonel destek için ayrılması gereken bütçeler, bir süre sonra başlı başına bir terapi konusuna dönüşebileceğinden dolayı, yaşadığımız coğrafya da pek de tercih edilemiyor.Tablo böyle iken, derdinize derman bulma işi bizzat kendinize düşüyor. 
31.3.2017 13:00:00
Okunma Sayısı : 1016
En kolay mutluluk terapisi yöntemleri

Kabahat işleyen kedi refleksi


Salondaki çiçek toprağını eşelerken yanlışlıkla saksıyı deviren bir kedinin kabahat işlerken yakalanınca sergilediği en tipik davranış, önemli bir işle ilgileniyor gibi görünmektir. Olay yerini hızla terk ederek önüne ilk çıkan ilk şeyle büyük bir ciddiyetle oynarken öyle inandırıcıdır ki, az önce yaşanan küçük soruna  bir kaç dakika daha ayıramayacak kadar meşgul olduğuna ikna olursunuz. Bir şeyler ters gittiğinde, o an yüzleşmek istemediğimiz şeyleri ötelemek için, oyalanacak bir şeyler bulma konusunda kedilerden pek de farklı olduğumuz söylenemez aslında... 
 
Televizyon kumandası ve kek...

Kendisine meşgale bulma konusunda yetenekli ve eğlenceli hobileri olan insanlar için, günlük sorunların üstesinden gelmek çok daha kolaydır. 
Kadınların bu konu da erkeklere göre çok daha yetenekli olduklarını söylemek herhalde yanlış olmaz. Bir kadının kötü geçen bir iş gününün üzerine ev temizliğine girişmesi ya da içeriden  nefis kek kokuları gelene kadar kendini mutfağa kapamasının çok sıradan bir durum olduğu söylenebilir. Erkeklerin de oldukça işe yarar terapi yöntemleri var elbette. Arkadaşlarla halı saha maçı istisnasız işe yararken, televizyon kumandası ile el ele uzun oturmak da pek çok erkek bünyesi üzerinde aynı pozitif etkiyi gösterir.
 

Kendine özgü mutluluk terapisi


Küçük sorunlarla baş edebilmek için gerçek bir terapistten yardım almak elbette iyi olurdu ama işin gerçeği, profesyonel destek için ayrılması gereken bütçeler, bir süre sonra başlı başına bir terapi konusuna dönüşebileceğinden dolayı, yaşadığımız coğrafya da pek de tercih edilemiyor. 
Eğer bu aralar siz de kendinizi her zamankinden daha keyifsiz ve tahammülsüz hissediyorsanız, sizin için hazırladığımız listeye göz gezdirmenizde fayda var. Başlıklara üstün körü göz atıp  geçmek yerine, üşenmeyip bir kaçını deneyin. Belki de bazıları kendinizi ummadığınız kadar mutlu ve huzurlu hissetmenize yardımcı olabilir. 
Profesyonel yardım almak için büyük bütçeler ayırmaya niyetiniz yoksa, derdinize derman bulmak için üşenmeyip kolları sıvamanız  gerekiyor.
 

İşte moralinize iyi gelecek en kolay mutluluk terapisi  yöntemleri: 

 

1. Yorulana kadar hareket edin.


İster kendinizi sokağa atıp deliler gibi yürüyün, ister bisikletinize atlayıp kendinize yollara vurun, ister günlerdir gitmeye üşendiğiniz spor salonuna koşun hiç fark etmez. Evden çıkmaya üşeniyorsanız, yere uzanıp mekik çekin, zıplayın veya sandalyeye oturup kalkın! Yok egzersizler size göre değilse, müziği sonuna kadar açıp dans edin. Eğlenceli bulduğunuz bir fiziksel aktiviteyi  terleyip, yorulana kadar sürdürdükten sonra duş alıp, iyi bir uyku çekmek, sizi hem ruhsal hem fiziksel olarak yenileyecektir. Bunların hiçbirini yapacak haliniz olmasa da kendinizi harekete zorlayın; çünkü keyfinizi geri getirmenin en hızlı yolu bu ve inanın bunu sizin yerinize yapabilecek kimse yok. Hiç biri kafanıza yatmadıysa bile en azından ekmek almak için dışarı çıktığınızda  önünüze ilk çıkan dükkanı es geçin, sonrakini  ve sonrakini de... İnanın yarım saatlik bir yürüyüş bile, endorfin seviyenizi arttıracak ve eve döndüğünüzde kendinizi daha iyi hissediyor olacaksınız. 
 

2. Yemek listenizde bunlara yer açın.


Bazı gıdaların içerdikleri triptofan olarak adlandırılan amino asitler,B6, B9, B12, C ve D vitaminleri ile magnezyum, demir, çinko ve  Omega-3 gibi yağ asitleri sayesinde beyninizde serotonin ve endorfin salgılanmasını tetikleyerek mutlu hissetmenize yardımcı oldukları, bilimsel olarak da kanıtlanmış bir gerçek. Bal, badem, kabak çekirdeği, kakao, fıstık, muz, mandalina, susam, yumurta, ceviz, acı biber, sarımsak, kırmızı pancar, balık, yoğurt ve süt ürünleri, bu gıdaların en kolay ulaşılabilir olanlarından bir kaçı...Beslenme alışkanlıklarınızda yapacağınız küçük düzenlemeler ve beslenme listenize yapacağınız ilaveler ile daha pozitif ve mutlu hissetmek sizin elinizde. Bir avuç badem yedikten sonra,'hani ne oldu? Değişen hiç bir şey yok!' diye çocuk gibi isyan etmek yerine, sağlıklı gıdaları günlük beslenme listenize ekleyerek, düzenli olarak tüketmeyi alışkanlık haline getirebilirseniz, kısa zamanda faydasını göreceğinizden emin olabilirsiniz.
 

3. Gün ışığından mahrum kalmayın!


Sık sık açık havada yapılan yürüyüş ve egzersizler ile gün ışığından faydalanmak, bol bol D vitamini depolamanıza ve beyninizin salgıladığı serotonin sayesinde kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olur. Yoğun iş temposu yüzünden, evden hava aydınlanmadan önce çıktığınız ve ancak hava kararırken dönebildiğiniz için kendinizi moralsiz ve mutsuz hissettiğiniz kış günlerinde, öğle arası ve molalarda ofis dışına çıkıp temiz hava almak ve biraz olsun güneş görmek için fırsatlar yaratın.
 

4. Güzel  kokularla kendinizi şımartın.


Güzel kokuların pozitif etkilerinden faydalanabilmek için  nane, fesleğen, portakal, limon kabuğu, tarçın  ya da vanilya gibi güzel kokan gıdaları mutfağınızdan kesinlikle eksik etmeyin. Mutfak penceresinin önünde küçük saksılarda fesleğen, nane, minyatür gül  gibi güzel kokulu bitkiler yetiştirmek de  keyifli bir hobi olabilir. Ayrıca saksı ve vazolarınızı gardenya, hanımeli, nergis gibi  güzel kokan taze çiçeklerle doldurarak kendinizi şımartabilirsiniz. Güzel kokuların doğal olanlarını el altında bulundurmak her zaman mümkün olmasa bile, aroması ile sizi iyi hissettiren bir duş jeli, bakım kremi, traş losyonu veya el sabununun kokusunu  içinize çekmek de kendinizi mutlu hissetmenize yardımcı olur. 
 

5. Favori müzik listenizi yapın.


İnternet, sevdiğiniz nostaljik parçaları bulabileceğiniz veya hiç duymadığınız yenilerini keşfedebileceğiniz sınırsız kaynakla dolu... MP3 dönüştürücü ücretsiz programlar yardımı ile milyonlarca eseri bilgisayarınıza kaydederek, kişisel müzik arşivinizi oluşturabilirsiniz. Üşenmeyip haftada bir kaç saatinizi bu işe ayırmayı alışkanlık edinirseniz, kısa zamanda eşsiz müzik listeleri oluşturabilir ve bunları MP3 çalar veya telefonunuza indirerek, kendinize her fırsatta muhteşem müzik ziyafetleri çekebilirsiniz. Bütün bunlara ayıracak vaktiniz yoksa bile, gün boyu yapmanız gereken işlerle uğraşırken, bir yandan arkada tıngırdayan  favori  radyo kanalınıza eşlik etmek -bir kaç saat için bile olsa- size ilaç gibi gelecektir.
 

6. Sevdiğiniz filmleri tekrar izleyin.


Sizin de üst üste defalarca izlemekten bıkmadığınız, her izlediğinizde bir kez daha etkilendiğiniz efsane filmleriniz vardır mutlaka. Kafanız bir şeylerle meşgulken elinize aldığınız kitaba konsantre olmak zordur ama hem görüntü, hem ses ile dikkatinizi tek noktaya çekip sizi dış dünyadan koparan filmler, yaşadığınız günlük sorunlardan biraz olsun uzaklaşmanıza yardımcı olabilir. Tıpkı favori müzik listeleriniz gibi, kendi sinema arşivinizi yapmak için hiç de geç kalmış sayılmazsınız.
 

7. Karikatür arşivi yapın.


Gülmek için sebepler yaratın; çünkü gülmek ruh ve beden sağlığınızı tahmin ettiğinizden çok daha fazla etkiliyor. Kahkaha atmak, stres ve gerginliğinizi azaltarak ikili ilişkilerinizde toleranslı ve iyimser tavırlar sergilemenize yardımcı olurken, kendinize olan güven ve yeterlilik duygularınızı pekiştirerek , zorluklarla mücadele etmenizi kolaylaştırır. Karikatürler sizi şaşırtır, eğlendirir ve günlük dertlerinizden uzaklaştırır.Google' da karikatür yazıp görselleri taratınca birbirinden komik karikatürlere ulaşarak, gözlerinizden yaş gelene kadar gülebilirsiniz. Elbette haftalık mizah ve karikatür dergilerini takip etmeniz, mizah sektörüne destek bağlamında çok daha yerinde olacaktır. 
 

8. Arkadaşlarınızla vakit geçirin.


Facebook’ta bir sürü arkadaşınız veya Twitter’da sayısız takipçiniz olabilir ama bunlar asla yakın bir dostunuzla sohbet ederek veya dertleşerek geçirilen bir kaç saatin yerini dolduramaz. Arkadaşlarınızla sadece sinema, restoran ve AVM gibi kalabalık ve gürültülü ortamlarda buluşmak yerine, çok daha özgür ve samimi davranabileceğiniz aile boyu ev gezmeleri için de fırsatlar yaratın. Değer verdiğiniz ve size değer veren insanlarla vakit geçirip dertleştikten sonra, kendinizi kuş gibi hafiflemiş hissedersiniz. 
 

9. Hayvanlarla dost olun.


Tüm hayvan severlerin ortak fikri, hayvan beslemenin  insana huzur ve  neşe verip, hoşgörü kazandırdığı yönünde... Beraber yaşanılan hayvanlar ile aralarında oluşan karşılıklı duygusal bağ  sayesinde, günlük sorunlarla baş etmede etkili olan sakinleştirici ve  pozitif yönde güçlü duygular kazandıklarını söyleyen hayvan dostları, zamanla evcil hayvanlarının evin bir ferdi gibi olduğunu dile getiriyorlar. Bilimsel araştırmalar  kedilerin mutlu oldukları zaman çıkardıkları mırıltılar ile yaydıkları 20-140 Hz aralığındaki titreşimlerin  sinirleri yatıştırıcı  etkisi olduğunu, nefes darlığı ve yüksek tansiyona iyi geldiğini, kemiklerin güçlenmesine ve çatlakların iyileşmesine yardım ettiği ortaya koyuyor. Evde hayvan bakmak size baş edemeyeceğiniz boyutta büyük bir sorumluluk gibi görünüyorsa, işe sokak hayvanlarını besleyerek başlayabilirsiniz.Onlara sevgi ve dostluk gösterdiğiniz zaman, sizinle ne kadar kısa zamanda duygusal bağ kurup, kalbinizi çalabildiklerine hayret edeceksiniz.
 

10.Kitaplara bir şans daha verin.


Eğer bugüne kadar okuduğunuz kitapları sayısı bir elin parmaklarını geçmemiş ise;  bu sizin kitap okumayı sevmediğiniz değil, sevdiğiniz kitaplarla henüz tanışmamış olduğunuz anlamına gelir. Sizi kitap okumaya ikna etmek için kim ne derse desin, elinize sizi  bambaşka dünyalara sürükleyecek bir kitap geçene kadar, söylenenlerin hiç biri sizin için  bir şey ifade etmeyecektir. Kitapların iyileştirici etkisinden faydalanabilmek için kendinizi bir kitapçıya atın ve sizi kendisine aşık edecek kitabı bulana kadar reyonların altını üstüne getirin. Bir kez keyfine vardıktan sonra, sevdiğiniz karakterlerin okuduğunuz kitaplardan çıkıp kanlı canlı zihninizde yaşamaya başlamalarının verdiği tatlı heyecanın müptelası olacak ve  aralarına yenilerinin katılması için sabırsızlanacaksınız. 
 

İçerik No: 019-01-YSM-1703-03-01
Yasal Uyarı: Her hakkı ilandex.com.tr'a ait olan Özgün İçerik, Fikir ve Sanat Eserleri ve Türk Ceza Kanunu kapsamında korunmaktadır. https://www.ilandex.com.tr adresine çalışır durumda link verilerek alıntı yapılabilinir.

 

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR !
MOD ÖLÇER DE NE DEMEK DİYEN SEVGİLİNİZİ ŞAŞIRTIN!
SEVDİKLERİNİZİ ŞIMARTACAK SIRADIŞI DOĞUMGÜNÜ HEDİYELERİ

Yorum Yap
*Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra 24 saat içinde yayına alınacaktır.